برگزاری اولین نشست کتابخوان کتابخانه ای

[cb:blog_page_title]

[cb:blog_slogan]

[cb:blog_page_title]

[cb:blog_title]
[cb:blog_page_title] [cb:blog_address]

مهارتهای ارتباط موثر در سیره امام رضا،علی جانفزا/ارائه دهنده:الهه شاماری

 

مدرک تحصیلی ام را در یکی از بهترین دانشگاه های کشور گرفته ام، ولی امان از پارتی بازی!... درباره همسرم کلی تحقیق کردم ولی نمی دانم چرا آن گونه که فکر می کردم نیست؛ همیشه با هم درگیر هستیم و هر چه می گویم، برایش سوء برداشت پیش می آید!... مجموعه ما محیط بدی برای کار کردن است؛ همکاران و مدیر همیشه با من مشکل دارند...

گاه این گونه گله گذاری ها را از دوستان یا اعضای خانواده می شنویم و یا شاید خودمان درگیر آن باشیم. خیلی اوقات ما برای انتقال آنچه در ذهن داریم تلاش زیادی می کنیم ولی به نتیجه لازم نمی رسیم؛ علیرغم توانایی هایمان، فرصت شغلی مورد نظرمان را به دست نمی آوریم؛ نه تنها سخنمان برای همسرمان درک شدنی نیستT بلکه بعضی مواقع غرض آلود و موجب سوء تفاهم می شود؛ یا در محیط کار در تعامل با کارفرما یا کارکنان مشکل داریم. مشکل کجای کار است؟مشکل در فرا نگرفتن مهارت ارتباط موثر است. «مهارت ارتباط موثر» از جمله مهارت های زندگی و یکی از موضوعات مهم جامعه است که در استاندارد جهانی بهداشت نیز تعریف شده است.  برای فراگیری اصول ارتباط موثر، باید به یادگیری مقدمات، روش ها و عوامل برقراری این مهارت اهتمام داشت. بی تردید معصومان (ع) از بهترین ابزارهای ارتباطی برای انتقال پیام الهی به مخاطبان گوناگون خود از مخاطب ساده  تا عمیق، در شرایط زمانی و مکانی به نیکوترین شکل بهره برده اند.

 کتاب فوق این مهم را در سیره رفتاری و گفتاری امام رضا (ع) پی گرفته است. این کتاب صرفا حدیث رضوی نیست. بلکه نگاهی به احادیث دارد و وارد فرازی از گفتار قول و فعل امامان می شود. در این کتاب با نگاهی پژوهشگرانه و تامل برانگیز در آموزه های دینی، راهبردهای کلی و فراگیری را مطرح می کند که برای هر زمان و مکان پاسخگوست.

مهارت خودآگاهی، مهارت تصمیم گیری، مهارت حل مسئله، مهارت تفکر نقاد، مهارت تفکر خلاق، مهارت دوست یابی، مهارت های خانوادگی، مهارت شناختی، مهارت فرزند پروری، مهارت های تربیتی و... از جمله بخش های مختلف کتاب فوق است

 

سیره تقوی،جواد محدثی/ارائه دهنده:هدی گوهری

 

 

سنت و سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار دومین مرجع مهم و معتبر اسلامی پس از قرآن کریم به شمار می رود.
کتاب سیره تقوی که در بردارنده چهل حدیث است، نگاهی گذرا به سنت و سیره زندگی امام جواد دارد که از زبان و روایات ائمه اطهار بیان شده است بررسی موضوعات اعتقادی، اخلاقی و... و ترجمه روان و توضیح مختصر هر حدیث، ذکر اشعار و نقل داستان های تاریخی، از ویژگی های این کتاب مختصر است.

 

 

به سپیدی یک رویا ،فاطمه سلیمانی/ارائه دهنده:کیانا محمودی

 

«به سپیدی یک رویا» نام کتابی به نویسندگی «فاطمه سلیمانی ازندریانی» است. این کتاب یک رمان تاریخی‌ ـ مذهبی بوده که در ارتباط با بخشی از زندگی و سفر حضرت معصومه (س) به خراسان و از زبان «سلطان» ندیمه‌ی ایشان بیان می‌شود. نویسنده در این کتاب از زبان یکی از نزدیکان حضرت معصومه (س) ماجرا را پیش می‌برد. حتی زمانی‌که نویسنده می‌خواهد روایتی تاریخی را بیان کند، بدون دخل و تصرف تاریخی و با ارجاع به یکی از نزدیکان کریمه‌ی اهل‌بیت(ع) روایت را بازگو می‌کند. در بخشی از داستان می‌خوانید: «... دوست داشت که اخت‌الرضا خطابش کنند. آن‌قدر که به نسبتش با علی‌بن‌موسی‌الرضا مباهات می‌کرد، خودش این لقب را به خودش داده بود. سه یا چهار سال بیشتر نداشت. چند نصرانی به دیدار پدر بزرگوارش آمده بودند و مثل همیشه برای محکوم‌کردن امام و شک و شبهه واردکردن به دین اسلام ... جواب همه‌ی سوال‌هایشان را از امام گرفتند، معجزه و کرامت هم از امام دیدند، اما بازهم به حقانیت امام شهادت ندادند... فاطمه هم آنجا حاضر و ناظر بود. یکی از نصرانیان از حضرت پرسید این کودک کیست؟ فاطمه جوابش داد: من معصومه خواهر رضا هستم...» این کتاب را انتشارات «کتاب نیستان» منتشر کرده است.

.

 

 

دو امام مجاهد،شش گفتار از حضرت آیت الله خامنه ای :ارائه دهنده معصومه پور موسی

 

شش گفتار از حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) در تحلیل مبارزات سیاسی حسنین(علیهماالسّلام) کتاب حاضر، مربوط به سخنرانی شب عاشورای معظّمٌ‌له در محرّم سال 1393 هجری قمری (مصادف با 24/بهمن/1352) در این هیئت است. در این گفتار با نقد سه نظریّه در باب قیام حسینی، نظریه‌ی چهارمی به‌عنوان نظریّه‌ی صحیح اثبات میگردد. ایشان هدف قیام حسینی را تجدید حیات انقلاب پیامبر اعظم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) میدانند و در این گفتار نیز به‌طور ضمنی و در لفّافه مخاطب خود را دعوت به الگوبرداری از حرکت امام حسین(علیه‌السّلام) در قیام بر ضدّ دشمنان اسلام و حاکمان طاغوتی میکنند. این گفتار اگرچه که ممکن است در برخی از مضامین با گفتارهای سوّم تا پنجم مشابهت‌هایی داشته باشد ولی وجود برخی از امتیازات در آن، باعث شد تا در کتاب حاضر درج گردد. 
نوع نگاه معظّمٌ‌له در این شش گفتار، بسیار بدیع است و با اینکه در زمان ایراد این بیانات در سنّ 32 و 33 سالگی بوده‌اند. منابع روایی و تاریخی متعدّدی مورد استفاده‌ی ایشان قرار گرفته است که سخنرانی ایشان را بسیار متفاوت از سخنرانی‌های معمول آن زمان و حتّی حال حاضر میکند و بیشتر به جلسات علمی و درسی محقّقانه شبیه است.
هم‌اینک این گفتارها پس از 44 سال با امید به افزایش معرفت جامعه‌ی اسلامی نسبت به سیره‌ی سیاسی ائمّه(علیهم‌السّلام) در اختیار عموم مردم انقلابی و متعهّد جامعه‌ی اسلامی قرار میگیرد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ابوالفضل نهضت رضوی،محمد رضا سنگری /ارائه دهنده نازنین اله وردی

 

 

کتاب «ابوالفضل نهضت رضوی» در ۱۶۸ صفحه توسط انتشارات شاه‌چراغ (ع) شیراز به چاپ رسیده است. اندیشه‌های انحرافی عصر احمد بن موسی(ع) در ایران، هجرت ایشان به ایران، مسیر حرکت احمدبن موسی(ع)، منازل و مراحل سفر به ایران، نبرد سه روزه، شهادت احمدبن موسی(ع)، کشف مزار، فرزندان حضرت احمدبن موسی(ع) برخی از عناوین این کتاب است.

در این دوره از جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی ۳۱۸ اثر در ۶ گروه تخصصی ارزیابی شد و در نهایت در بخش کتاب چاپی، ۲۱ اثر در شاخه‌های تاريخ و سيره، علوم و معارف رضوی، زيارت، حرم و اماکن متبرکه، شعر، داستان، نمایش‌نامه، نثر ادبی، کودک و نوجوان، ترجمه و زبان‌های خارجی، در بخش پایان‌نامه دو اثر، در بخش حمایت از آثار رضوی سه اثر به‌عنوان آثار برتر معرفی و صاحبان آثار تجلیل شدند.

فردا مسافرم،مریم راهی/ارائه دهنده آیلین رستمی

راهی در رمان تازه خود با عنوان «فردا مسافرم» داستانی عاشقانه را در دل روزهای پر مصیبت پس از  عاشورا روایت می‌کند. ماجرای دختری عاشق پیشه از اهالی کوفه که پدرش روزگاری نه چندان دور سفیر امام علی(ع) بوده و برای حرب با دشمنان حسین از کوفه خارج شده است. پدر اما چند روزی پس از عاشورا به خانه بازگشته و از شدت و حیرت از آنچه دیده قادر به صحبت نیست و در همین حین کاروان اسرای اهل بیت(ع) نیز به شهر وارد می‌شود و دختر به دیدار آنان می‌شتابد و از زبان آنها به روایت آنچه رخ داده، می‌پردازد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | 12:27 | نویسنده : معصومه رشیدی |

.: Weblog Themes By K 2 C O D :.