معرفی متنی کتاب

[cb:blog_page_title]

[cb:blog_slogan]

[cb:blog_page_title]

[cb:blog_title]
[cb:blog_page_title] [cb:blog_address]

 

 

معرفی کتاب روانشناسی عزت نفس، نوشته ناتانیل براندن
 
عزت نفس واژه‌­ای آشنا برای همه­ٔ ماست، اما اینکه چقدر با مفهوم آن آشنا هستیم و تا چه حد می‌­توانیم میزان عزت نفس خودمان را بسنجیم مقوله­‌ای است که معمولا کمتر پیگیر آن هستیم. شناخت عزت نفس در خود و دیگری به خلق روابط اجتماعی بهتر می­‌انجامد؛ ضمن آن، فرد می­‌تواند با درک صحیح، عزت‌نفس خود را بازیابی کند. از آن­جا که عزت‌نفس در مباحث نسبتا تخصصی روانشناسی قرار می‌­گیرد، مطالعه بر روی آن بهتر است با دید تخصصی­ و از نگاه رویکردهای روانشناسی باشد. کتاب روانشناسی عزت نفس همین فرصت را به‌­درستی به مخاطب می­‌دهد. با بررسی بیشتر این کتاب همراه ما باشید.
 
کتاب روانشناسی عزت نفس در ۳ بخش و ۱۷ فصل نوشته شده است. این کتاب به‌صورت سازمان­‌یافته­‌ای از شناخت مفهوم عزت‌ نفس شروع می‌کند و به جزئی‌ترین بحث­‌های موجود درباره­ٔ آن می­‌پردازد. نویسنده این کتاب، عزت‌ نفس را نیاز اولیه­ٔ انسانی برمی‌شمارد و علت نیاز انسان به عزت‌ نفس را از دیدگاه­‌های متفاوتی بررسی می­‌کند.
 
در این کتاب، ازسویی موضوع ارتباط عزت‌ نفس با سلامت روحی انسان با شیوه­ایی جذاب بحث شده است و از سوی دیگر، عزت نفس و اثرات آن بر عملکرد هر فرد بیان می­‌شود. ناتانیل براندن، نویسندۀ کتاب، معتقد است به همان اندازه که عزت نفس نیاز و ضرورت روابط اجتماعی است، عزت نفس کاذب و توهم­‌زا می­‌تواند شکننده و مخرب باشد. او همچنین میزان عزت نفس هر فرد را به دو بخش مجزای عوامل درونی و بیرونی وابسته می­‌داند.
تمرین­‌های موجود در این کتاب باعث می­‌شود مطالب از حالت نظریه‌پردازانۀ محض خارج شود و خواننده فرصت لمس حقیقت وجودی خویش را به‌ دست بیاورد. فرم­‌های دقیق و فکرشده‌ای که در کتاب قرار دارد، می­‌تواند به خواننده کمک قابل‌توجهی بکند. این کتاب با هدف دوست داشتن خود از راهِ درست و ارتقای شخصیت فعلی هر فرد نگارش شده­ است.
اگر می­‌خواهید فردی مستقل و متکی به خود باشید و روابط اجتماعی سامان‌یافته‌ای برقرار کنید، این کتاب برای شما نوشته شده است. اگر دوست دارید کمتر از دیگران آسیب ببینید و مؤثرتر زندگی کنید، این کتاب می­‌تواند دست­اوردهای ارزشمندی به شما بدهد.
افرادی که همیشه می‌کوشند فرد بهتری از دیروزِ خودشان باشند و مایل‌اند ضعف‌های‌شان را بشناسند و برطرف نمایند، می‌توانند با مطالعه­ٔ این کتاب به اهداف‌شان دست پیدا کنند. این کتاب همچنین برای دانشجویان و پژوهشگران فعال در این حوزه نیز می­‌تواند مفید باشد و خط فکری خوبی به آن­ها ارائه کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: ندا روحی *مردادماه 1400

تاريخ : یک شنبه 17 مرداد 1400 | 8:4 | نویسنده : معصومه رشیدی |

.: Weblog Themes By K 2 C O D :.